Η γέφυρα Σερβίων, η μήκους 1.372 μέτρων γέφυρα που διασχίζει την τεχνητή λίμνη Πολυφύτου ενώνοντας τη δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία και είχε δοθεί στην κυκλοφορία το 1974, φαίνεται πώς είχε… αφεθεί στην τύχη της και κανείς δεν έκανε τον κόπο να την ελέγξει.

Είναι ενδεικτικό ότι ο τελευταίος έλεγχος της γέφυρας, σύμφωνα με τον περιφερειάρχη δυτικής Μακεδονίας, Γιώργο Κασαπίδη, είχε γίνει το 1995 με τον τελευταίο έλεγχο, το φθινόπωρο του 2022, να αποκαλύπτει μεγάλη ρωγμή στον έκτο σπόνδυλο και οξείδωση του οπλισμού μέσα στο τσιμέντο.

Σύμφωνα με τον καθηγητή της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, Κωνσταντίνο Κατάκαλο οι ζημιές που προκαλούν εντύπωση για την έντασή τους, προκλήθηκαν πριν από πολλά χρόνια εξαιτίας ισχυρών πιέσεων, που ασκήθηκαν στα σημεία αυτά και ξεπέρασαν τους 350 τόνους τοπικά».

Σημειώνεται, δε, ότι τη συγκεκριμένη γέφυρα σχεδίασε ο Ιταλός μηχανικός, Ρικάρντο Μοράντι, ο οποίος είχε μελετήσει και σχεδιάσει τη γέφυρα της Γένοβας στην οποία δεν είχαν γίνει εργασίες συντήρησης για 25 χρόνια με αποτέλεσμα την κατάρρευση ενός τμήματος της μήκους 1,2 χλμ., στις 14 Αυγούστου του 2018, που προκάλεσε τον θάνατο 43 ανθρώπων.

">