Οι Αρχές ερευνούν σχεδόν 5.000 πιλότους που είναι ύποπτοι για παραποίηση των ιατρικών τους αρχείων για να κρύψουν ότι πάσχουν από διαταραχές ψυχικής υγείας και άλλα σοβαρά προβλήματα υγείας που θα μπορούσαν να τους καταστήσουν ακατάλληλους για αυτή τη θέση.
Οι πιλότοι που ελέγχονται είναι στρατιωτικοί βετεράνοι που είπαν στην Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) ότι είναι αρκετά υγιείς για να πετάξουν, αλλά παρέλειψαν να αναφέρουν – όπως απαιτεί ο νόμος – ότι εισέπρατταν επίσης επιδόματα βετεράνων για αναπηρίες που θα μπορούσαν να τους αποκλείσουν.
Οι ερευνητές υποθέσεων βετεράνων ανακάλυψαν τις ασυνέπειες πριν από περισσότερα από δύο χρόνια ελέγχοντας τις ομοσπονδιακές βάσεις δεδομένων, αλλά η FAA έχει κρατήσει πολλές λεπτομέρειες της υπόθεσης μυστικές από το κοινό, σύμφωνα με την Washington Post.
Ο εκπρόσωπος της FAA, Μάθιου Λένερ, αναγνώρισε σε δήλωσή του ότι η υπηρεσία έχει ερευνήσει περίπου 4.800 πιλότους «που μπορεί να έχουν υποβάλει λανθασμένες ή ψευδείς πληροφορίες ως μέρος των ιατρικών τους αιτήσεων». Η FAA έχει κλείσει τώρα περίπου τις μισές από αυτές τις υποθέσεις και διέταξε περίπου 60 πιλότους – οι οποίοι είπε ο Λένερ «αποτελούσαν σαφή κίνδυνο για την ασφάλεια της αεροπορίας» – να σταματήσουν να πετούν σε βάση έκτακτης ανάγκης, όσο εξετάζονται τα αρχεία τους.
Περίπου 600 από τους υπό έρευνα πιλότους έχουν άδεια να πετούν για επιβατικές αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με υψηλόβαθμο Αμερικανό αξιωματούχο που γνωρίζει το θέμα, ο οποίος μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Τα κενά στο ιατρικό σύστημα
Οι ειδικοί είπαν ότι η έρευνα έχει αποκαλύψει μακροχρόνιες ευπάθειες στο ιατρικό σύστημα της FAA για τον έλεγχο των πιλότων και ότι ο τεράστιος αριθμός προβλημάτων υγείας που δεν έχουν αναφερθεί αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια της αεροπορίας. Ενώ οι πιλότοι πρέπει να περνούν τακτικές εξετάσεις υγείας με κρατική σύμβαση, οι δοκιμές είναι συχνά πρόχειρες και η FAA βασίζεται σε αεροπόρους για να αναφέρουν καταστάσεις που διαφορετικά μπορεί να είναι δύσκολο να εντοπιστούν, όπως η κατάθλιψη ή το μετατραυματικό στρες, σύμφωνα με γιατρούς που διεξάγουν τις εξετάσεις.
Πολλοί βετεράνοι δίνουν λίγα στοιχεία τις ασθένειές τους στην FAA, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να πετούν, αλλά τις υπερβάλλουν στην VA (Υπουργείο Υποθέσεων Βετεράνων των ΗΠΑ) για να αυξήσουν τις πληρωμές αναπηρίας τους, λένε γιατροί και πρώην αξιωματούχοι της υπηρεσίας αεροπορίας.
Τα ομοσπονδιακά αρχεία συμβάσεων που έλαβε η Washington Post δείχνουν ότι το Γραφείο Αεροδιαστημικής Ιατρικής της FAA χορήγησε 3,6 εκατομμύρια δολάρια από πέρυσι για να προσλάβει ιατρικούς εμπειρογνώμονες και άλλο προσωπικό για να επανεξετάσει τα αρχεία πιστοποίησης για 5.000 πιλότους που θέτουν «δυνητικούς κινδύνους για τους επιβάτες».
Ναι μεν αλλά
Το γραφείο του γενικού επιθεωρητή της VA ερευνά επίσης πολλούς από τους 4.800 πιλότους για να καθορίσει εάν κάποιοι θα πρέπει να παραπεμφθούν στο Υπουργείο Δικαιοσύνης για να αντιμετωπίσουν κατηγορίες για απάτη του συστήματος παροχών.
Οι πιλότοι που έχουν διαγνωστεί με κατάθλιψη, άγχος ή άλλες παθήσεις ψυχικής υγείας δεν απαγορεύεται αυτόματα να πετούν. Ωστόσο, η FAA απαιτεί να παρακολουθούνται στενά, επειδή οι συνθήκες και τα φάρμακά τους μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητά τους να χειρίζονται με ασφάλεια ένα αεροσκάφος.
Περίπου 3.200 πιλότοι στη βόρεια Καλιφόρνια εισέπρατταν επιδόματα αναπηρίας Κοινωνικής Ασφάλισης, ισχυριζόμενοι ότι ήταν πολύ άρρωστοι για να εργαστούν, αλλά ανέφεραν στην FAA ότι ήταν ιατρικά ικανοί να πετάξουν. Πολλοί εργάστηκαν ως εμπορικοί πιλότοι, παρόλο που, βάσει του νόμου, όσοι λαμβάνουν αποζημίωση αναπηρίας από την Κοινωνική Ασφάλιση μπορούν να εργάζονται περιορισμένες ώρες.