Χαμός επικρατεί στο «Χ», ύστερα από τη δημοσιοποίηση του λογότυπου του μετρό της Θεσσαλονίκης.
Την ώρα που ο χρόνος μετρά αντίστροφα για να ξεκινήσουν, στις 30 Νοεμβρίου, τα δρομολόγια του μετρό, το λογότυπο προκαλεί πληθώρα σχολίων: Με πολύ χιούμορ, με κριτική και… πολλή Θεσσαλονίκη οι χρήστες του μέσου κοινωνικής δικτύωσης ανέδειξαν το #μετρό Θεσσαλονίκης σε πρώτο trend.
Στους σχολιαστές δεν πέρασε απαρατήρητο το κόστος για τη δημιουργία του λογοτύπου- 30.000 ευρώ, ενώ άλλοι ανακάλυψαν ακόμη και εστιατόριο στην… Τενερίφη που το σήμα του θυμίζει εκείνο του μετρό της Θεσσαλονίκης. Το κουλούρι της πόλης πρωταγωνίστησε σε πολλά τιτιβίσματα, ο (Μ)ΠΑΟΚ επίσης, ενώ άλλοι αναρωτήθηκαν αν «πλάκα με κάνεις».
Δείτε χαρακτηριστικές αναρτήσεις στο Χ:
έτοιμο και το σήμα #μετρο_θεσσαλονικης pic.twitter.com/8r8d5xzF0b
— Κικα (@kika_el) November 13, 2024
Αυτό με διαφορά θα ήταν το καλύτερο #μετρο_θεσσαλονικης pic.twitter.com/XpdO8WDiuK
— Ντέλος ο Μοντέλος (@deltreque) November 13, 2024
#μετρο_θεσσαλονικης pic.twitter.com/b9j2NNwu1d
— Christos Armando Gezos (@charmgezos) November 13, 2024
#μετρο_θεσσαλονικης Νταξ μη βαράτε… pic.twitter.com/RcucVu5e5k
— Ξυπόλητος Πρίγκιψ (@VangeliusG) November 13, 2024
Το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης ανακοινώθηκε σε συνέντευξή τύπου το πρωί της Τετάρτης.
Κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης εξηγήθηκε ότι η αναφορά στη βυζαντινή γραφή που διακρίνεται για τις καλλιτεχνικές καμπύλες και την κομψότητά της αποτέλεσε το θεμέλιο μιας οπτικής ταυτότητας που στοχεύει να γεφυρώσει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της Θεσσαλονίκης, συνδυάζοντας την αυθεντικότητα και τη διαχρονικότητα της πόλης με τον σύγχρονο και καινοτόμο χαρακτήρα του Μετρό της.
Το πεζό “μ” μέσα σε ένα κύκλο που θυμίζει τα τούνελ του μετρό έρχεται να αποτυπώσει την ιστορία της Θεσσαλονίκης και να δέσει στη σημερινή εποχή μέσα από ένα σύγχρονο μέσο μαζικής μεταφοράς όπως είναι το μετρό, ενώ όπως ειπώθηκε από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών τον Χρήστο Σταϊκουρα και τον Νίκο Ταχιάο, το λογότυπο μπορεί εύκολα να διαβαστεί και από τους ξένους τουρίστες.
Το λογότυπο συνδυάζει το παρελθόν με τη σύγχρονη, μίνιμαλ αισθητική γι’ αυτό και επιλέχθηκε το μικρό “μ”, το οποίο διαβάζεται και ως κεφαλαίο “Μ”, εξήγησε η προϊστάμενος του αρχιτεκτονικού τμήματος της Ελληνικό Μετρό, Χρυσούλα Κουστένη.
Όπως ειπώθηκε το τελικό αποτέλεσμα είναι μια απλοποίηση της γραμματοσειράς από τα βυζαντινά χειρόγραφα σε συνδυασμό με τα σύγχρονα δεδομένα.