Ο πιλότος Brian Smith πρώην κυβερνήτης αεροπορικής εταιρείας και νυν πιλότος φορτίου μοιράστηκε τι κρύβεται πίσω από τους τριγμούς, τους θορύβους, και άλλους τρομακτικούς ήχους που κάνει ένα αεροπλάνο ενώ βρίσκεται στον αέρα και τόνισε ότι ο «θόρυβος που βουίζει» όταν επιβιβάζεστε είναι «σχεδόν σίγουρα η βοηθητική μονάδα ισχύος (APU)».
Ο ίδιος είπε: «Αυτός ο μικρός αεριοστρόβιλος (jet engine), που βρίσκεται στον κώνο της ουράς, παρέχει ηλεκτρική ισχύ στο έδαφος όταν οι κινητήρες δεν λειτουργούν, αλλά και κατά την πτήση, σε περίπτωση βλάβης του κινητήρα. Καθώς οι επιβάτες επιβιβάζονται, τροφοδοτεί τα φώτα και επιτρέπει την ακρόαση των PA από το πλήρωμα καμπίνας. Παρέχει επίσης πεπιεσμένο αέρα, ο οποίος χρησιμοποιείται για την εκκίνηση των κινητήρων, όταν είναι ώρα να ξεκινήσουν. Η παραγωγή αέρα της APU λειτουργεί επίσης τον κλιματισμό, για να διατηρείται η θερμοκρασία της καμπίνας άνετη στο έδαφος, μέχρι να αναλάβουν οι κινητήρες».
Ο Smith εξήγησε ότι ο θόρυβος προέρχεται επίσης από την αλλαγή του ανοίγματος των φτερών του αεροπλάνου κατά την απογείωση και την προσγείωση.
Πρόσθεσε ότι όταν το αεροπλάνο ανεβαίνει, οι πιλότοι σηκώνουν το σύστημα προσγείωσης για να αποφύγουν τη σπατάλη καυσίμου που προκαλείται από την προσθήκη «αντίστασης» της ροής του αέρα.
«Οι πόρτες που το κρατούν κρυμμένο ανοίγουν για να του επιτρέψουν να εισέλθει στην κοιλιά και στη συνέχεια κλείνουν ξανά. Καθώς το γρανάζι ανεβαίνει, αισθάνεστε τον κρότο καθώς οι ασφάλειες που το κρατούσαν σταθερά κάτω απεμπλέκονται και η βαριά κατασκευή ανυψώνεται από ένα από τα υδραυλικά συστήματα. Τέλος, ακούτε ένα δυνατό γδούπο ή κρότο, καθώς το γρανάζι κλειδώνει στη θέση του και οι πόρτες κλείνουν πίσω του».
Τι είναι τα…κουδουνίσματα
Τα κουδουνίσματα ακούγονται συχνά στο εσωτερικό του αεροπλάνου. Ένα μόνο σημαίνει συχνά ότι ένας επιβάτης προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή μιας αεροσυνοδού.
Τρία μπορεί να υποδηλώνουν ότι ο πιλότος θέλει να δώσει μια ειδοποίηση έκτακτης ανάγκης στο πλήρωμα.
Πότε θα πρέπει να ανησυχήσουν οι επιβάτες
Σύμφωνα με τον Smith, το μόνο σενάριο κατά το οποίο οι επιβάτες θα πρέπει να θορυβηθούν είναι κατά τη διάρκεια πλήρους σιωπής, η οποία υποδηλώνει ότι και οι δύο κινητήρες έχουν πάθει βλάβη.
Αλλά ακόμη και σε αυτό το σενάριο, τα αεροπλάνα μπορούν να κινηθούν για μια απόσταση.
Μια πτήση του 2001 που έχασε την ισχύ της κατάφερε να κάνει αναγκαστική προσγείωση αφού γλίστρησε για 75 μίλια.
Ο Smith πρόσθεσε: «Οι πιλότοι εκπαιδεύονται για να το αναγνωρίζουν αυτό και, φυσικά, εξασκούνται σε ένα σενάριο αποτυχίας του κινητήρα σε κάθε ταξίδι στον προσομοιωτή».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.