Μετά από 53 χρόνια κυριαρχίας στους αιθέρες, «πέφτουν» «τίτλοι τέλους» για το Boeing 747, καθώς το τελευταίο αεροσκάφος της σειράς αυτής βγήκε το βράδυ της περασμένης Τρίτης από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Έβερετ της πολιτείας της Ουάσιγκτον.
Το τελευταίο Boeing 747 θα παραδοθεί τον ερχόμενο χρόνο στην Atlas Air, που θα το χρησιμοποιήσει ως μεταγωγικό αεροσκάφος, καθώς η Boeing, που έχει την έδρα της στο Σικάγο, αποσύρει τη «βασίλισσα των αιθέρων», όπως ήταν γνωστό το μοντέλο.
Το 747 με το δεύτερο κατάστρωμα που εκτεινόταν από το πιλοτήριο πίσω στο μπροστινό τρίτο του αεροπλάνου, δίνοντάς του μια χαρακτηριστική καμπούρα που το έκανε άμεσα αναγνωρίσιμο και ενέπνευσε το παρατσούκλι, η Φάλαινα, εξελίχθηκε στο δημοφιλέστερο αεροσκάφος της Boeing.
Το μέγεθός του τού επέτρεψε να μετάσχει όλα αυτά τα χρόνια σε πολλά εμβληματικά και καινοτόμα πρότζεκτ, που σχετίζονται με το διάστημα, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς του διαστημικού λεωφορείου από την Καλιφόρνια στην άλλη άκρη των ΗΠΑ, σε μια τοποθεσία εκτόξευσης στη Φλόριντα.
Την επόμενη εβδομάδα, το τροποποιημένο Boeing 747, Cosmic Girl της Virgin Orbit, πρόκειται να απογειωθεί την Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου, για να πετάξει σε μεγάλο υψόμετρο περίπου 35.000 ποδιών.
«Να το που φεύγει! Το τελευταίο 747 βγήκε από το εργοστάσιό μας στο Έβερετ ενόψει της παράδοσής του στην Atlas Air. #Βασίλισσα των Αιθέρων», έγραψε η Boeing Airplanes στο λογαριασμό της στο Twitter.
There she goes!
The last 747 has left our Everett factory ahead of delivery to Atlas Air in early 2023. #QueenOfTheSkies
Photos: Boeing/Paul Weatherman pic.twitter.com/duzgr6MzQl
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) December 7, 2022
Σε ένα συγκινητικό αποχαιρετιστήριο μήνυμα στο τελευταίο Boeing 747 ο Έλον Μασκ, έγραψε στο Twitter: «Ένα από τα καλύτερα αεροσκάφη όλων των εποχών».
Αν και το τζάμπο τζετ ήταν κάποτε η επιλογή των πλουσίων και διάσημων, οι μέρες του μοντέλου ως επιβατικό τζετ έχουν πλέον τελειώσει σε μεγάλο βαθμό. Ωστόσο το 747 παραμένει από το 1990 το μοντέλο του προεδρικού αεροσκάφους των ΗΠΑ, του Air Force One.
Tα επιβατικά Boeing 747 μπορούσαν να μεταφέρουν από 400 έως 500 άτομα. Το 2020, η Boeing σηματοδότησε το τέλος των 747, ακόμη και ως αεροπλάνα μεταφοράς εμπορευμάτων, καθώς οι πελάτες απέφευγαν την αγορά νέων εκδόσεων του μοντέλου που καταναλώνει μεγάλες ποσότητες καυσίμων.
Σύμφωνα με το CNN μόνον 44 τέτοια επιβατικά Boeing εξακολουθούν να πετούν, τα περισσότερα ανήκουν στη Lufthansa.
Η Boeing παρέδωσε τα πρώτα της επιβατικά αεροσκάφη 747 το 1969 στην TWA και την Pan AM – δύο αεροπορικές εταιρείες που δεν υπάρχουν πλέον.
Η Delta Air Lines έγινε η τελευταία αμερικανική αεροπορική εταιρεία που χρησιμοποίησε 747 το 2017.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.