ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Τιμή και Δόξα στους Ίκαρους της Κωνσταντινούπολης!
prodeals

Η τεράστια γκάφα με το «εθνικό πένθος» στην τραγωδία της Πύλου: Η Ελλάδα παραδέχτηκε έμμεσα ότι… είχε ευθύνη για την τραγωδία!

Οι μεγάλες ευθύνες του ΓΕΕΘΑ στην έλλειψη επιτήρησης της θαλάσσιας ζώνης Ιονίου με Ιταλία και Λιβύη - Οι Ιταλοί μας «κανονιοβολούν» ως υπαίτιους

Η τεράστια γκάφα με το «εθνικό πένθος» στην τραγωδία της Πύλου: Η Ελλάδα παραδέχτηκε έμμεσα ότι… είχε ευθύνη για την τραγωδία!

(Ανανέωση από αρχική δημοσίευση: 10:00): Η Frontex εξέδωσε ανακοίνωση για το τραγικό ναυάγιο στην Πύλο στην οποία επιρρίπτει τις ευθύνες της πολύνεκρης τραγωδίας (ίσως και 600 οι νεκροί παράνομοι μετανάστες) στις ελληνικές αρχές, ενώ τα ιταλικά ΜΜΕ κατηγορούν την Ελλάδα για ότι συνέβη.

Η αλήθεια είναι πως η Ελλάδα διέπραξε από μόνη της μέγιστη «γκάφα» κηρύσσοντας «εθνικό πένθος» για τρεις ημέρες. Είναι αποδεχόμενη έτσι εμμέσως πλην σαφώς, ότι… είναι δική της ευθύνη που χάθηκαν τόσες ανθρώπινες ζωές!

Ο Οργανισμός Ευρωπαϊκής Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής ρίχνει όλες τις ευθύνες στην Ελλάδα με την φράση ότι: «Όλες οι ερωτήσεις θα πρέπει να απευθύνονται στο Ελληνικό Κέντρο Συντονισμού Διάσωσης», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της Frontex.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Frontex

«Είμαστε βαθιά συγκινημένοι από τα τραγικά γεγονότα που εκτυλίσσονται στα ανοιχτά της Ελλάδας. Η επιχείρηση SAR που συντονίζεται από τις ελληνικές αρχές βρίσκεται σε εξέλιξη.

Το αεροσκάφος παρακολούθησης της Frontex εντόπισε το σκάφος την Τρίτη 13 Ιουνίου στις 09:47 UTC και ενημέρωσε αμέσως τις αρμόδιες ελληνικές και ιταλικές αρχές.

Όλες οι ερωτήσεις θα πρέπει να απευθύνονται στο Ελληνικό Κέντρο Συντονισμού Διάσωσης.

Επιπλέον, σε σχέση με άλλη παρατήρηση σκάφους σε κίνδυνο νότια της Κρήτης, ξεκίνησε επιχείρηση SAR και 80 μετανάστες διασώθηκαν και μεταφέρθηκαν με ασφάλεια στους Καλούς Λιμένες».

Τα ιταλικά ΜΜΕ με την σειρά τους ρίχνουν ευθύνες σε Ελλάδα και Frontex.

Βέβαια, μας κρίνουν οι Ιταλοί οι οποίοι έχουν και αυτοί τις ευθύνες τους σε παρόμοια ατυχήματα στο παρελθόν.

Από την χθεσινή τραγωδία προκύπτει ότι δεν είναι δυνατόν να μην έχει επιλυθεί το ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης από εκεί που ξεκινούν όλα, δηλαδή στα παράλια της Αφρικής.

Δηλαδή να εμποδίζονται οι παράνομοι μετανάστες να αποπλέουν από τα παράλια της Αφρικής ή αν τα καταφέρουν άμεσα να τους επιστρέφουν πίσω.

Οι Ιταλοί έχουν  δημιουργήσει ένα αδιαπέραστο «τείχος» κοντά στα παράλια τους και δεν περνάει πλέον τίποτε εκτός ελαχίστων περιπτώσεων.

Αυτός είναι και ο λόγος που το πλοιάριο με τους παράνομους μετανάστες ήρθε προς την ελληνική πλευρά.

Οι Ιταλοί έχουν αναπτύξει ένα πυκνό σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης με το οποίο «τσιμπάνε» τα πλοιάρια των παράνομων μεταναστών μακριά από τις ιταλικές ακτές και τους επιστρέφουν πίσω από εκεί που ξεκίνησαν, δηλαδή από την Λιβύη.

Εδώ τίθεται ζήτημα τι κάνει η Ναυτική Διοίκηση του Ιονίου με έδρα στην Πάτρα και φυσικά το ίδιο το ΓΕΕΘΑ.

Ενώ είναι γνωστό ότι το Ιόνιο είναι πρώτης προτεραιότητας πρόβλημα ασφαλείας για την χώρα δεδομένου του γεγονότος ότι τουρκικά υποβρύχια ελεύθερα μετακινούνται από την Αυλώνα στην Αλβανία σε όλο το Ιόνιο και τουρκικές φρεγάτες από την Λιβύη, βόρεια της Λιβύης μέχρι τα όρια του Ιονίου.

Εν τούτοις το ΓΕΕΘΑ δεν είχε πάρει κανένα μέτρο αύξησης της επιτήρησης στο Ιόνιο. Αν το είχε κάνει δε θα συνέβαινε αυτό που συνέβη.

Με το που θα έμπαινε το πλοιάριο στην ελληνική ΑΟΖ θα είχε απομακρυνθεί. Να σημειωθεί πως η Ελλάδα έχει υπογράψει με την Ιταλία συμφωνία οριοθέτησης θαλάσσιων ζωνών και άρα η ευθύνη για την έρευνα και διάσωση στην δική της ΑΟΖ βαραίνει την ίδια.

Είναι μεγάλες οι ευθύνες του ΓΕΕΘΑ. από πριν έπρεπε να είχε φτιάξει ένα άρτιο σύστημα επιτήρησης, καταρχήν για να εντοπίζει τα τούρκικα υποβρύχια στο Ιονίου τα οποία «σουλατσάρουν» πάνω-κάτω.

Στη θάλασσα μεταξύ Ιονίου και Λιβύης το ίδιο κάνουν και οι τουρκικές φρεγάτες. Έπρεπε να περιπολούσε μόνιμα αεροσκάφος ηλεκτρονικής επιτήρησης  Erieye EMB-145 AEW&C .

Έτσι τώρα εκ του ασφαλούς με εκτενή άρθρα τα ιταλικά ΜΜΕ αναφέρονται στην ασύλληπτη τραγωδία αναλύοντας τις κινήσεις τόσο της Frontex όσο και των ελληνικών αρχών όταν εντόπισαν για πρώτη φορά το «πλωτό νεκροταφείο».

Σχολιάζουν δε τη μη επέμβαση των δύο Αρχών, ενώ έβλεπαν την κατάσταση, αλλά και για τους λόγους που ίσως να «μην ζήτησαν βοήθεια», όπως επικαλέστηκε τόσο το ελληνικό Λιμενικό όσο και η Frontex.

Υπενθυμίζεται πως σε σχετικό δελτίο Τύπου του Λιμενικού, αναφέρεται ότι «αρκετές διαδοχικές τηλεφωνικές κλήσεις από τον θάλαμο επιχειρήσεων προς το πλοίο για να προσφέρουν βοήθεια έλαβαν αρνητική απάντηση».

«Ο χρήστης του δορυφορικού τηλεφώνου που επέβαινε στο σκάφος, ο οποίος μιλούσε αγγλικά, απάντησε ότι το σκάφος δεν κινδυνεύει, δεν επιθυμούν βοήθεια πλην τροφίμων και νερού και ότι επιθυμούν να συνεχίσουν με προορισμό την Ιταλία», αναφέρεται σε ένα σημείο του Δελτίου Τύπου του Ελληνικού Λιμενικού Σώματος.

Τα δημοσιεύματα σχολιάζουν πως η άρνηση βοήθειας από την πλευρά των παράνομων μεταναστών σχετίζεται με την αλλαγή τακτικής της Ελλάδας στο θέμα του μεταναστευτικού.

Η La Repubblica σε ένα από τα άρθρα της που αφορούν το ναυάγιο κάνει λόγο για ένα «μπαλάκι» ευθυνών ανάμεσα σε Frontex, Αθήνα και Ρώμη, λέγοντας πως πρόκειται για «έργο χιλιοπαιγμένο»: το αεροπλάνο της Frontex εντοπίζει το σκάφος, ενημερώνει τις αρμόδιες αρχές, όμως όλοι περιμένουν να περάσει το συντομότερο δυνατόν τα ιταλικά σύνορα και να πέσει στην ευθύνη κάποιου άλλου, με τη δικαιολογία πως «κανείς δεν ζήτησε βοήθεια».

Η Corriere «βλέπει» ευθύνες των ελληνικών αρχών, παραθέτοντας την καταγγελία της ΜΚΟ Alarm Phone, η οποία βρισκόταν σε συνεχή συνεννόηση με τους παράνομους μετανάστες που επέβαιναν στη μοιραία βάρκα.

Όπως αναφέρει η ΜΚΟ, είχε προειδοποιήσει πολλές ώρες πριν τις ελληνικές αρχές για την επικίνδυνη κατάσταση του πλοίου, «από τις πρώτες κιόλας ώρες της τραγωδίας, το Ελληνικό Λιμενικό Σώμα άρχισε να δικαιολογεί την έλλειψη βοήθειας, αιτιολογώντας την πως οι άνθρωποι που αντιμετώπιζαν πρόβλημα δεν ήθελαν να διασωθούν στην Ελλάδα.

Αναρωτιόμαστε: γιατί υπάρχουν άνθρωποι στη θάλασσα που φοβούνται τόσο πολύ να συναντήσουν τις ελληνικές δυνάμεις; Αυτό οφείλεται στις συστηματικές πρακτικές επαναπροώθησης που εφαρμόζουν οι ελληνικές αρχές».

Το ιταλικό πρακτορείο ANSA αναφέρει πως το ναυάγιο αυτό ίσως εξελιχθεί σε μία από τις χειρότερες σφαγές στη Μεσόγειο.

«Γνώριζαν πολύ καλά ότι πρόκειται για ένα υπερπλήρες και ακατάλληλο σκάφος, αλλά δεν ξεκίνησαν επιχείρηση διάσωσης, η Ελληνική Ακτοφυλακή άρχισε να δικαιολογεί τη μη διάσωση, ισχυριζόμενοι ότι οι άνθρωποι που βρίσκονται σε κίνδυνο δεν ήθελαν να διασωθούν από την Ελλάδα», ανέφερε ΜΚΟ, με το ιταλικό πρακτορείο να σχολιάζει πως χάθηκαν κρίσιμες ώρες.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.