ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Αυτές τις κεφαλές του νέου πυραύλου της Ρωσίας που έπεσε στην Ουκρανία δεν τις προλαβαίνει ούτε το μάτι...
prodeals

Το μυστήριο του πλοίου-φάντασμα SS Baychimo

Το μυστήριο του πλοίου-φάντασμα SS Baychimo

Σήμερα, τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων μπορεί να είναι δυσάρεστα και ενοχλητικά, αλλά απέχουν πολλοί από τους πρώτους ατρόμητος ναυτικούς που βγήκαν στην ανοικτή θάλασσα, διακινδυνεύοντας τις ζωές τους σε μια προσπάθεια να ανακαλύψουν τον κόσμο πέρα από αυτό που ήταν τότε γνωστό.

Οι ωκεανοί παραμένουν όμως μυστηριώδεις και ανεξερεύνητοι σε μεγάλο βαθμό και δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι, με την πάροδο του χρόνου, έχουν εμφανιστεί διάφοροι μύθοι με πλοία-φαντάσματα τα οποία -όπως πιστεύουν ακόμη μερικοί- οργώνουν τις ανοιχτές θάλασσες.

Το 1.322 τόνων φορτηγό SS Baychimo ανήκε στην Hudson’s Bay Company, κατασκευάστηκε στη Σουηδία και ταξίδευε στις εμπορικές ρότες στις απομακρυσμένες Βορειοδυτικές Περιοχές του Καναδά. Έκανε το πρώτο του ταξίδι το 1914, χρησιμοποιήθηκε στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του Μεγάλου Πολέμου και ταξίδεψε πέρα από τον Ατλαντικό στον Καναδά το 1921.

Το SS Baychimo πέρασε την επόμενη δεκαετία στην καναδική ακτογραμμή συλλέγοντας δέρματα. Αλλά την 1η Οκτωβρίου του 1931, το πλοίο παγιδεύτηκε σε πάγο στα ανοικτά των ακτών της Αλάσκα και το πλήρωμά του έπεσε σε σφοδρή θύελλα. Μετά από αρκετές προσπάθειες να επιστρέψουν στον πλοίο, 15 άνδρες αποφάσισαν να φτιάξουν ένα καταφύγιο στον πάγο ώστε να ξεπεράσουν τη θύελλα και με τις ελπίδες ότι τελικά θα απελευθέρωναν το πλοίου τους. Στις 24 Νοεμβρίου, μια χιονοθύελλα σάρωσε την περιοχή και όταν σταμάτησε, το SS Baychimo είχε χαθεί.

Ο καπετάνιος και το πλήρωμα υπέθεσαν ότι το πλοίο είχε βυθίστηκε στην καταιγίδα. Λίγο μετά όμως άκουσαν φήμες ότι το SS Baychimo είχε παρασυρθεί μερικά μίλια μακριά από εκεί που είχε παγιδευτεί στον πάγο. Κατάφεραν να βρουν το πλοίο, πήραν το φορτίο του και το εγκατέλειψαν πιστεύοντας ότι είχε πάθει μεγάλες ζημιές και το πλοίο δεν μπορούσε να σωθεί.

Και όμως όχι. Το Baychimo εντοπίστηκε κατά μήκος των ακτών της Αλάσκας σε πολλές περιπτώσεις κατά τη διάρκεια αρκετών δεκαετιών. Οι αναφορές για θέαση του δεν είχαν να κάνουν με την απόκοσμη μορφή ενός πλοίου-φάντασμα στον ορίζοντα. Αρκετές ομάδες επιβιβάστηκαν πάνω του. Το 1933, μια ομάδα που έπεσε σε μια αδυσώπητη καταιγίδα, όχι μόνο ανέβηκε πάνω του, αλλά πέρασε και δέκα μέρες μέσα του.

Έχει επίσης εντοπιστεί από ομάδες με σκυλιά και ομάδες που έκαναν μεταλλευτικές έρευνες σε αυτή την απομακρυσμένη, παγωμένη γωνιά της Βόρειας Αμερικής. Ένας καπετάνιος που επιβιβάστηκε στο πλοίο με τις ελπίδες να το σώσει, έφυγε τελικά κυνηγημένος από τους πάγους. Άλλες προσπάθειες εμποδίστηκαν επίσης από τις κακές καιρικές συνθήκες. Και όλο αυτό το διάστημα, το πλοίο-φάντασμα συνεχίζει το ταξίδι του.

Η τελευταία θέαση του SS Baychimo ήταν το 1969, σχεδόν τέσσερις δεκαετίες αφότου εγκαταλείφθηκε στην Αλάσκα. Για χρόνια, φαινόταν σαν ένα πλοίο που έρχεται από την άβυσσο του ωκεανού. Το 2006, η κυβέρνηση της Αλάσκα αποφάσισε να το διερευνήσει, σε μια προσπάθεια να καθοριστεί η μοίρα του εγκαταλελειμμένου πλοίου-φάντασμα. Δεν βρέθηκε κανένα ίχνος του. Ίσως τελικά το Baychimo να χάθηκε στα παγωμένα νερά στα ανοικτά της Αλάσκα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
defencenet.ae
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.