Οι πιλότοι μαχητικών αεροσκαφών έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν ορισμένες μορφές καρκίνου, σύμφωνα με τη μεγαλύτερη μελέτη που έγινε ποτέ για τη στρατιωτική αεροπορία και τον καρκίνο.
Συγκεκριμένα σχεδόν 35.000 εν ενεργεία αεροπόροι που πέταξαν με μαχητικά αεροσκάφη μεταξύ 1970 και 2004 διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν καρκίνο του προστάτη και μελάνωμα, με πιθανές συνδέσεις με το λέμφωμα non-Hodgkin και τον καρκίνο των όρχεων.
Αν και η έρευνα προσφέρει κάποιες ενδείξεις σχετικά με πιθανά μέτρα πρόληψης του καρκίνου, δεν αρκεί να δικαιολογήσει ευρείες αλλαγές πολιτικής για την κοινότητα των μαχητικών της Αεροπορίας, σύμφωνα με τη Σχολή Αεροδιαστημικής Ιατρικής της Πολεμικής Αεροπορίας στην αεροπορική βάση Wright-Patterson του Οχάιο.
Η Σχολή δημοσίευσε τα ευρήματά του σε ένα σημείωμα της 26ης Μαΐου που έλαβε για πρώτη φορά το Defense One.
Οι ερευνητές ξεκίνησαν τη μελέτη το 2020 για να αναζητήσουν πιθανούς δεσμούς μεταξύ μαχητών και 10 τύπων καρκίνου όπως: Παχέος εντέρου, παγκρεατικός, μελάνωμα, προστάτης ορχέως, θυροειδής, καρκίνους εγκεφάλου και άλλων νευρικών συστημάτων. συν το non-Hodgkin λέμφωμα.
Αυτές οι ασθένειες επιλέχθηκαν με βάση προηγούμενες έρευνες, θεωρητικούς κινδύνους, ανέκδοτες αναφορές και τη συμβολή του Red River Valley Fighter Pilots Association, μιας ομάδας που ιδρύθηκε για να ευαισθητοποιήσει τα αμερικανικά πληρώματα που αγνοήθηκαν, σκοτώθηκαν στη μάχη ή αιχμαλωτίστηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ. είπε η έκθεση.
Η Αεροπορία επικεντρώθηκε σε μαχητικά που πετούσαν πιο συχνά κατά τη διάρκεια του πολέμου του Βιετνάμ από το 1965 έως το 1973: το F-100 Super Sabre, το F-105 Thunderchief, το F-4 Phantom II και η παραλλαγή του RF-4 που χρησιμοποιήθηκε για αναγνώριση.
Οι ερευνητές εξέτασαν πιλότους μαχητικών αεροσκαφών και αξιωματικούς οπλικών συστημάτων της Αεροπορίας που βρίσκονταν σε ενεργό υπηρεσία για τουλάχιστον μία ημέρα μεταξύ της 1ης Ιουνίου 1970 και της 31ης Δεκεμβρίου 2004 και συνδέονταν τουλάχιστον 100 ώρες σε ένα τζετ.
Παρακολούθησαν δεδομένα για αυτούς τους αεροπόρους μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2018.
Όπως συμβαίνει ακόμα, οι πιλότοι μαχητικών και τα πληρώματα των πίσω καθισμάτων τους ήταν συνήθως λευκοί άνδρες. Οι μαύροι αεροπόροι αποτελούσαν το 17 % της ομάδας που μελετήθηκε. Οι γυναίκες αποτελούσαν λιγότερο από το 1% των αεροπόρων στην κοινότητα των μαχητών κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Το ένα τρίτο των ανδρών στην ομάδα μελέτης πέταξε το F-4, ακολουθούμενο από το RF-4 με 8%, το F-100 με περίπου 6% και το F-105 με περίπου 3%. Η μισή ομάδα πέταξε άλλα είδη μαχητικών αεροσκαφών τα χρόνια μετά τον πόλεμο.
Περίπου το 6 % των ανδρών που μελετήθηκαν, ή 2.100 άτομα, διαγνώστηκαν με καρκίνο του προστάτη, ανεξάρτητα από τον μαχητή τους. Είχαν σχεδόν 20 % περισσότερες πιθανότητες να έχουν καρκίνο του προστάτη από τον γενικό πληθυσμό, 25% περισσότερες πιθανότητες να έχουν μελάνωμα και 13 % περισσότερες πιθανότητες να έχουν λέμφωμα non-Hodgkin.
Οι άνδρες πιλότοι και οι WSO σε οποιαδήποτε πλατφόρμα μαχητών είχαν επίσης σχεδόν 30% περισσότερες πιθανότητες να έχουν καρκίνο των όρχεων από άλλους αξιωματικούς και σχεδόν 25% περισσότερες πιθανότητες να έχουν μελάνωμα και καρκίνο του προστάτη.
Όσοι χειρίζονταν το μονοθέσιο F-100, το πρώτο αεριωθούμενο αεροσκάφος που μπορεί να κινηθεί ταχύτερα από την ταχύτητα του ήχου, ήταν ιδιαίτερα ευάλωτοι σε αυτούς τους καρκίνους, ανακάλυψαν ερευνητές.
Σχεδόν 2.300 αεροπόροι που συμπεριλήφθηκαν στη μελέτη είχαν πετάξει με το F-100, το οποίο αποσύρθηκε το 1979 μετά από περισσότερα από 25 χρόνια υπηρεσίας. Περίπου το 8% αυτών των αεροσκαφών στη μελέτη πέθαναν από καρκίνο, περισσότεροι από εκείνους που εργάζονταν σε άλλα αεροσκάφη, αν και οι ερευνητές είπαν ότι ο πραγματικός αριθμός μπορεί να είναι υψηλότερος.
«Σε σύγκριση με αεροπόρους που δεν πέταξαν ποτέ το F-100… οι άνδρες αεροπόροι που πέταξαν το F-100 είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες να διαγνωστούν και να πεθάνουν από καρκίνο του παχέος εντέρου και του ορθού, τον καρκίνο του παγκρέατος, τον καρκίνο του δέρματος μελανώματος, τον καρκίνο του προστάτη και τον καρκίνο του εγκεφάλου». είπε η έκθεση. «Είχαν επίσης μεγαλύτερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρκίνο του θυρεοειδούς και λέμφωμα non-Hodgkin, παρά τις παρόμοιες πιθανότητες διάγνωσης».
Ενώ το F-100 παρείχε κάλυψη κατά τη διάρκεια αποστολών ψεκασμού του καρκινογόνου ζιζανιοκτόνου Agent Orange στο Βιετνάμ και το Λάος τη δεκαετία του 1960, η μελέτη δεν μπόρεσε να αποδείξει οριστική σχέση μεταξύ της έκθεσης στο Agent Orange και του καρκίνου στους αεροπόρους Super Sabre.
Δεν είναι ακόμη σαφές τι οδηγεί τις διαφορές στις διαγνώσεις καρκίνου μεταξύ των αεροπόρων στον τομέα των μαχητικών και άλλων.
Εκτός από το Agent Orange, οι ειδικοί πρότειναν την ακτινοβολία από το διάστημα και τα ραντάρ, το χρώμα ραδιενεργού ραδίου και άλλα συστατικά, την υπεριώδη ακτινοβολία, τα καύσιμα αεριωθουμένων και τις φυσιολογικές δυνάμεις κατά την πτήση ως πιθανούς ένοχους. Αλλά κανένα δεν έχει οριστική επίδραση στην κοινότητα των μαχητών.
«Μια ενοποιητική εξήγηση είναι άπιαστη», ανέφερε η έκθεση. «Δεν είναι επίσης σαφές γιατί οι αεροπόροι μαχητικών είχαν περισσότερες πιθανότητες από άλλους αξιωματικούς να διαγνωστούν με μελάνωμα και καρκίνο του προστάτη, αλλά όχι περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν από αυτά».
Ωστόσο, οι ερευνητές συνιστούν στους αεροπόρους μαχητικών αεροσκαφών που υπηρέτησαν κατά τη διάρκεια της εν λόγω περιόδου 35 ετών να μιλήσουν με τον γιατρό τους ή τον χειρουργό πτήσης σχετικά με την έκθεση.
Για την καταπολέμηση του καρκίνου του δέρματος, προτείνει στους αεροπόρους να δίνουν προτεραιότητα στο αντηλιακό και να φορούν ρούχα που προστατεύουν από τον ήλιο, να λαμβάνουν συμπληρώματα βιταμίνης D και να ελέγχονται για κηλίδες δέρματος που αλλάζουν σχήμα ή χρώμα. Η πρόληψη του καρκίνου του προστάτη απαιτεί υγιεινή διατροφή, ελάχιστο αλκοόλ και άφθονο ύπνο, καθώς και έναρξη ελέγχου για την ασθένεια νωρίτερα στη ζωή.
Ορισμένα ερωτήματα σχετικά με τα δεδομένα παραμένουν αναπάντητα.
Μόνο τρεις γυναίκες διαγνώστηκαν με έναν από τους καρκίνους που μελετήθηκαν, με παρόμοιο ποσοστό με άλλες γυναίκες αξιωματικούς και το ευρύ κοινό. Κανείς δεν πέθανε από αυτές τις ασθένειες.
Ωστόσο, οι ερευνητές δεν συμπεριέλαβαν μερικούς από τους πιο κοινούς καρκίνους που επηρεάζουν τις γυναίκες, όπως ο καρκίνος του μαστού, των ωοθηκών, του ενδομητρίου και του τραχήλου της μήτρας. Περίπου 1 στις 8 Αμερικανίδες εμφανίζουν καρκίνο του μαστού κατά τη διάρκεια της ζωής τους, όπως και οι διαγνώσεις καρκίνου του προστάτη στους άνδρες, σύμφωνα με την Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρεία.
Η έκθεση δεν συγκρίνει τα ποσοστά καρκίνου των αεροπόρων ανά φυλή και εθνικότητα (η Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρεία λέει ότι οι μαύροι άνδρες έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο του προστάτη), ούτε λαμβάνει υπόψη τη γενετική προδιάθεση για ασθένειες, τις τοποθεσίες όπου υπηρέτησαν οι αεροπόροι ή άλλο πλαίσιο σχετικά με τις αποστολές τους.
Δεν είναι σαφές τι μπορεί να σημαίνουν τα ευρήματα για τον σύγχρονο στόλο μαχητικών. Οι ερευνητές προειδοποίησαν να μην προσπαθήσουν να εφαρμόσουν τα αποτελέσματά τους σε αεροπόρους που άρχισαν να πετούν με μαχητικά μετά το 2004, εφέδρους της Αεροπορίας και αεροπόρους μαχητικών στο Ναυτικό και στο Σώμα Πεζοναυτών.
«Η γενίκευση σε αεροπόρους βομβαρδιστικών, δεξαμενόπλοιων, μεταφορών και άλλων τύπων αεροσκαφών είναι πιο αμφισβητήσιμη και η παρέκταση σε αεροπόρους αεροσκαφών που χειρίζονται εξ αποστάσεως δεν συνιστάται», προστίθεται στην έκθεση.
Η έκθεση Wright-Patterson προσθέτει ένα άλλο σημείο δεδομένων σε έναν αυξανόμενο αλλά αντικρουόμενο κατάλογο μελετών για τη στρατιωτική αεροπορία και τον καρκίνο.
«Στην ενεργό συνιστώσα της Αεροπορίας των ΗΠΑ, οι πιλότοι μαχητικών και οι συνομήλικοι αξιωματικοί τους είχαν παρόμοια ποσοστά καρκίνου σε γενικές και συγκεκριμένες περιοχές», είπε μια άλλη ανάλυση από το 2020, η οποία βρήκε 86 περιπτώσεις καρκίνου μεταξύ σχεδόν 5.000 πιλότων μαχητικών που υπηρέτησαν μεταξύ 1986 και 2006. «Τα μηδενικά ευρήματα που παρουσιάζονται εδώ συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό με μελέτες εμπορικών και στρατιωτικών πιλότων από όλο τον κόσμο».
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.