Αν ψάχνατε τρόπο για να μειώσετε τις λιγούρες που σας έρχονται καθημερινά και σας… ωθούν να καταναλώνετε παχυντικά γεύματα, υπάρχει μια λύση που έχει και επιστημονική υπογραφή.
Συγκεκριμένα, μια νέα μελέτη δείχνει ότι αν παίρνετε βαθιές εισπνοές από λιπαρά τρόφιμα για περισσότερο από δύο λεπτά, τότε αυτό είναι αρκετό για να σας αποτρέψει από ένα γεύμα υψηλής θερμιδικής αξίας.
Αν και η πρώτη… μυρωδιά ενός λιπαρού σνακ συνήθως μας ανοίγει την όρεξη, η νέα έρευνα δείχνει ότι η παρατεταμένη έκθεση στην ίδια μυρωδιά λειτουργεί αποτρεπτικά.
Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η παρατεταμένη έκθεση σε αυτές τις αρχικώς ελκυστικές μυρωδιές είναι αρκετή για να δώσει στον εγκέφαλο την “ανταμοιβή” που συνοδεύει ένα λιπαρό, παχυντικό γεύμα και να τον αφήσει ικανοποιημένο.
“Η μυρωδιά μπορεί να αποτελέσει ισχυρό εργαλείο για να αντισταθεί κανείς στην επιθυμία για λιπαρές τροφές”, υποστηρίζει ένας εκ των ερευνητών, ο Dipayan Biswas από το πανεπιστήμιο της Νότιας Φλόριντα.
Και προσθέτει: “Μάλιστα, τα λεπτεπίλεπτα ερεθίσματα στις αισθήσεις, όπως οι μυρωδιές για την όσφρηση, μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικά για να επηρεάσουν τις επιλογές παιδιών και ενηλίκων στην διατροφή τους, σε σχέση με τις περιοριστικές και αποτρεπτικές οδηγίες των διαιτολόγων”.
Γενικά διαπιστώθηκε ότι μια γρήγορη εισπνοή σε μυρωδιά από κάτι νόστιμο και παχυντικό, διεγείρει τον εγκέφαλο και ωθεί το άτομο να δοκιμάσει την εν λόγω τροφή, αλλά μια παρατεταμένη εισπνοή από την ίδια μυρωδιά ικανοποιεί τον εγκέφαλο σχεδόν το ίδιο.
Τελικά, ο εγκέφαλος του ανθρώπου, ίσως να μην διαφοροποιεί την πηγή της αισθητικής απόλαυσης, σύμφωνα με τους ερευνητές.
Προς το παρόν, πρόκειται απλώς για μια υπόθεση για το τι συμβαίνει στον εγκέφαλο, αλλά αυτή έρευνα συντάσσεται με τα αποτελέσματα προηγούμενης έρευνας, ότι οι κάθε μία από τις 5 αισθήσεις μας μπορούν να επηρεάσουν η μία την άλλη και ότι η αίσθηση της γεύσης και της οσμής είναι στενά συνδεδεμένες.
“Στην ουσία, αν οι δομές επιβράβευσης και οι περιοχές που αντιπροσωπεύουν την επιθυμία αυτή στον εγκέφαλο μπορούν να ικανοποιηθούν με οσφρητικές εισροές, αντί για πραγματική γευστική κατανάλωση ανθυγιεινών τροφών, αυτό μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της λιγούρας για τέτοιου είδους τροφές”, καταλήγουν οι ερευνητές.
Η έρευνα δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Journal of Marketing Research.