Παρουσίαση ενός προηγμένου ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης που θα βοηθήσει τον ΕΟΔΥ να διαχειρίζεται με μεγαλύτερη ταχύτητα τα στοιχεία από τους ελέγχους όσων μπαίνουν στη χώρα, έκανε σήμερα ο Οργανισμός.
Με το νέο σύστημα καταγραφής, ο Οργανισμός θα μπορεί να γνωρίζει άμεσα τι γίνεται στις πύλες εισόδου της χώρα, αλλά και στοιχεία από την ιχνηλάτιση των επαφών των κρουσμάτων.
Οι εργαζόμενοι στις ΚΟΜΥ θα χρησιμοποιούν τάμπλετς με τα οποία θα μπορούν να κάνουν θερμομέτρηση, αλλά και να σκανάρουν έναν ειδικό κωδικό του εντύπου που πρέπει να συμπληρώσουν όλοι οι τουρίστες πριν μπουν στην Ελλάδα (PLF – Passenger Locator Form). Το νέο σύστημα εγγυάται γρήγορη ηλεκτρονική καταχώρηση των στοιχείων των ταξιδιωτών, χωρίς πιθανά λάθη.
Ένα επιπλέον στοιχείο που θα βοηθήσει στον εντοπισμό πιθανού κρούσματος ανάμεσα στους ταξιδιώτες είναι το γεγονός ότι με τη βοήθεια αλγορίθμου θα προκύπτει ποιοι από τους τουρίστες θα πρέπει να υποβληθούν σε τεστ για κορωνοϊό.
Η δειγματοληψία θα γίνεται με χρήση barcode. Ο νοσηλευτής λαμβάνει το επίχρισμα για το τεστ και στη συνέχεια σκανάρει το barcode το οποίο κολλάει στο κιτ μεταφοράς του επιχρίσματος. Εκτιμάται ότι με το νέο πρόγραμμα, ο χρόνος της διαδικασίας του τεστ θα μειωθεί στο ένα λεπτό από τα περίπου πέντε λεπτά που διαρκεί σήμερα.
Αν από τον δειγματοληπτικό έλεγχο προκύψει κάποιος θετικός, το λογισμικό θα ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο μητρώο ασθενών με κορωνοϊό. Εκπαίδευση των εργαζομένων στις ΚΟΜΥ, στο νέο σύστημα, γίνεται ήδη στην Αθήνα και αναμένεται να ξεκινήσει το Σαββατοκύριακο στη Θεσσαλονίκη και εν συνέχεια σε Πάτρα και Κρήτη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα, 210 ΚΟΜΥ, έχουν πραγματοποιήσει 75.000 τεστ. Στόχος είναι να λειτουργήσουν συνολικά 500 Κινητές Ομάδες Υγείας.
Το καινοτόμο σύστημα παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ, Παναγιώτης Αρκουμανέας, στην αίθουσα Τύπου του ΟΑΚΑ, όπου νοσηλευτές των ΚΟΜΥ εκπαιδεύονται στη νέα διαδικασία, μαζί με τον Γιώργο Πλαβούκο, CEO της αναδόχου εταιρείας «MainSys» που έχει αναπτύξει το σύστημα με χρηματοδότηση από πόρους του ΕΣΠΑ.