(Αρχικό κείμενο – 9:19) Η καθηγήτρια Επιδημιολογίας, Αθηνά Λινού, αναφέρθηκε στην απόφαση της κυβέρνησης να ανοίξει τα Λύκεια, εκφράζοντας όμως τον προβληματισμό της για το πρωτόκολλο που θα τηρηθεί, αλλά και το για το τι ισχύει τελικά με τα self test.
Μιλώντας στο Open, η Αθηνά Λινού επισημαίνει το μεγάλο κενό που άφησε η κυβέρνηση στο πρωτόκολλο που προβλέπει πώς την διαδικασία που θα ακολουθηθεί σε περίπτωση θετικού self test κάποιου μαθητή:
«Τα διπλά self tests εφόσον λειτουργήσουν σωστά σίγουρα θα βοηθήσουν, αλλά δεν ξέρω τι θα γίνει σε περίπτωση που υπάρξει ένα θετικό τεστ. Κλείνει αμέσως το σχολείο; Κλείνει η τάξη; Νομίζω ότι αυτό παίζει πολύ μεγάλο ρόλο» ανέφερε η καθηγήτρια Επιδημιολογίας και τόνισε:
«Υπάρχει ένα κενό στο πρωτόκολλο. Τι θα συμβεί κατά το διάστημα που ένα self test έχει βγει θετικό, μέχρι να έχουμε και το αποτέλεσμα του δεύτερου τεστ, το οποίο δεν έχει ξεκαθαριστεί εάν θα είναι rapid ή μοριακό» . Όπως τόνισε η κα. Λινού, ο μαθητής αυτός θα έχει έρθει σε επαφή με τους περισσότερους συμμαθητές του.
Να κλείνει η τάξη με θετικό κρουσμα
Σημειώνοντας την αναγκαιότητα να κλείσει τουλάχιστον το τμήμα σε περίπτωση που βρεθεί κάποιος θετικός, η κα Λινού υπογράμμισε:
«Η άποψή μου είναι ότι επί θετικού τεστ σταματάει η λειτουργία της τάξης, δηλαδή ο γονιός ειδοποιεί αμέσως τον διευθυντή του σχολείου για να εξεταστεί άμεσα τουλάχιστον όλο το τμήμα του παιδιού. Αυτό θα προσέθετε ασφάλεια και επιπλέον θα έδινε μια γρήγορη γνώση και εμπειρία για το πόσο αξιόπιστα είναι τα τεστ που γίνονται στο σπίτι. Δηλαδή αν έχουμε ένα θετικό και μετά, με την επανάληψη τεστ, σε όλο το τμήμα βρεθούν άλλα δύο – τα οποία δεν είχαν βρεθεί αρχικά – αυτό σημαίνει ότι δεν είναι καλή η διαδικασία. Αν αντίθετα δεν βρεθεί άλλο θετικό και υπάρξει συμφωνία της παρατήρησης που έχουν οι γονείς όλου του τμήματος με την τελική διάγνωση, αυτό σημαίνει ότι τα τεστ στο σπίτι λειτουργούν πολύ καλά. Νομίζω ότι τουλάχιστον στην αρχή θα πρέπει να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο, για την πρώτη-δεύτερη εβδομάδα» τόνισε.
Σύμφωνα με την καθηγήτρια Επιδημιολογίας πρέπει να ληφθούν επιπλέον μέτρα προστασίας στα σχολεία όπως για παράδειγμα να μειωθούν οι ώρες που οι μαθητές βρίσκονται σε κλειστές αίθουσες με πολυπληθή τμήματα: «Αυτό που δεν υπάρχει δυνατότητα αυτή τη στιγμή όπως έχουν σχεδιαστεί τα πράγματα για τα σχολεία είναι ότι παραμένουν πολλά παιδιά σε κάθε τμήμα χωρίς να είναι εφικτό να τηρηθούν αποστάσεις στις αίθουσες» σχολίασε και πρότεινε να βγαίνουν περισσότερες ώρες στο προαύλιο.