Ο Καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του Α.Π.Θ., Δημοσθένης Σαρηγιάννης, τόνισε ότι απαιτούνται υποχρεωτικά self test σε όλους τους εκπαιδευτικούς 1-2 φορές την εβδομάδα και προτεραιότητα στον εμβολιασμό τους μετά την ολοκλήρωση του εμβολιασμού των ευπαθών ομάδων.
«Μετά το Πάσχα θα μπορούσε να γίνει το άνοιγμα γυμνασίων, δημοτικών και νηπιαγωγείων αν η μαζική εφαρμογή των self test, σε συνδυασμό με πολύ καλή ιχνηλασία των επαφών, φέρει τα προβλεπόμενα αποτελέσματα σχετικά με την αποσυμπίεση του συστήματος υγείας και του αριθμού ημερήσιων μολύνσεων» υπογράμμισε.
Μαθήματα στους προαύλιους χώρους
Σύμφωνα με τον Καθηγητή του Α.Π.Θ. ο οποίος μελετά τα αποτελέσματα της υπολογιστικής πλατφόρμας διαχείρισης του υγειονομικού κινδύνου CORE (το υπολογιστικό εργαλείο διαχείρισης του κινδύνου που αναπτύχθηκε από το εργαστήριο Περιβαλλοντικής Μηχανικής του Τμήματος Χημικών Μηχανικών του ΑΠΘ και την ομάδα HERACLES σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια Προηγμένων Σπουδών στην Ιταλία), τα μαθήματα θα μπορούσαν να γίνονται όσο το δυνατόν περισσότερο σε εξωτερικούς χώρους κάνοντας καλή χρήση του καλού καιρού από τον Μάιο και έπειτα.
«Στις τάξεις θα πρέπει να διατηρούνται οι αποστάσεις και η καλή απολύμανση επιφανειών, να ακολουθείται όσο πιο σχολαστικά και παιδευτικά γίνεται η καλή προσωπική υγιεινή. Εξίσου σημαντικός είναι ο πολύ καλός εξαερισμός σε μόνιμη βάση αν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν, με χρήση συσκευών μέτρησης του CO2 για την αξιολόγηση της ποιότητας του αέρα στις τάξεις, ενώ σε τάξεις με μεγάλο αριθμό μαθητών και σε περιοχές με σχετικά μεγαλύτερο επιδημιολογικό ή ιικό φορτίο καλό θα είναι να χρησιμοποιηθούν συσκευές απολύμανσης του αέρα με φίλτρα υψηλής απόδοσης (HEPA) ή και χρήση υπεριώδους ακτινοβολίας», εξηγεί ο κ. Σαρηγιάννης.
Χρήση αιθουσών πολιτιστικών κέντρων και δήμων για διδασκαλία- Να διατηρηθεί η τηλεκπαίδευση
Ανάμεσα στα μέτρα που προτείνει για την ασφαλή λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι να αποφεύγονται μαθήματα και δραστηριότητες υψηλού κινδύνου, όπως αναφέρει, π.χ. μουσική και τραγούδι. Ενώ, επαναφέρει την παλιότερη πρόταση του ιδίου και άλλων επιστημόνων για χρήση αιθουσών μεγάλης χωρητικότητας, όπως αίθουσες πολιτιστικών κέντρων, δήμων, κλπ. για διδασκαλία, καθώς και την έναρξη και το τέλος των μαθημάτων σε διαφορετικά ωράρια για να αποφεύγεται συνωστισμός μαθητών και γονέων. «Σ’ αυτό το πλαίσιο, ιδανικό θα ήταν να μπορεί να συνδυαστεί η διά ζώσης εκπαίδευση με την τηλεκπαίδευση, ώστε να μειωθεί η πιθανότητα συγχρωτισμού και η μείωση των τάξεων σε μέχρι 17 μαθητές εκεί που είναι δυνατόν, πιθανώς με επανασχεδιασμό του εκπαιδευτικού και ωραρίου προγράμματος. Οι δικοί μας υπολογισμοί με στοχαστικά μοντέλα συμπεριφοράς δείχνουν ότι μια τάξη με 17 μαθητές έχει το πολύ τα 2/3 των ενεργών επαφών από μια τάξη με 27 μαθητές», σχολιάζει ο Καθηγητής του Α.Π.Θ.
Σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, στις τάξεις, θα πρέπει οι ομάδες μαθητών εκεί που απαιτείται ομαδική εργασία να είναι ολιγάριθμες και σταθερές ώστε να μειώνεται η πιθανότητα διασποράς.
Έλεγχος στα σχολικά λεωφορεία
Σημαντικός, τέλος, κρίνεται και ο έλεγχος της διασποράς κατά τη μεταφορά των μαθητών από και προς το σχολείο με σχολικά λεωφορεία. «Πρέπει τα σχολικά να κρατάνε τα παράθυρα ανοικτά, τα παιδιά να φορούν μάσκες, να μην αλλάζει η σύνθεση των μεταφερόμενων μαθητών σε κάθε λεωφορείο, τα λεωφορεία να φτάνουν και να φεύγουν από το σχολείο σε διαφορετικά ωράρια και η είσοδος στο σχολικό χώρο να γίνεται με τρόπο ώστε να αποφεύγεται η ανάμιξη των μαθητών, χρησιμοποιώντας όπου αυτό είναι δυνατόν διαφορετικές πόρτες εισόδου», καταλήγει ο κ. Σαρηγιάννης.