Δανοί ερευνητές βρήκαν μια συσχέτιση μεταξύ του κινδύνου για εμβοές και του θορύβου από την κυκλοφορία, με έναν φαύλο κύκλο αντιδράσεων στρες και διαταραχής του ύπνου ως την πιο πιθανή αιτία.
Το να ζει κανείς σε έναν πολυσύχναστο δρόμο μπορεί να αυξήσει το καθημερινό στρες και να επηρεάσει τον ύπνο του. Και όσοι κάνουν ανεπαρκή ή κακής ποιότητας ύπνο και έχουν αυξημένο στρες (φαύλος κύκλος) μπορεί να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για εμβοές.
Για την μελέτη, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από 3,5 εκατομμύρια Δανούς, εντοπίζοντας περισσότερες από 40.000 περιπτώσεις εμβοών.
Για κάθε 10 ντεσιμπέλ περισσότερο θόρυβο στα σπίτια των ανθρώπων, ο κίνδυνος εμφάνισης εμβοών αυξανόταν κατά 6%, δήλωσε ερευνήτρια Manuella Lech Cantuaria, επίκουρη καθηγήτρια στο Ινστιτούτο Mærsk Mc-Kinney-Møller και συνεργαζόμενη με το τμήμα κλινικής έρευνας στο πανεπιστήμιο της Νότιας Δανίας.
Υπάρχει ανάγκη για περισσότερη εστίαση στην σημασία του κυκλοφοριακού θορύβου και της ανθρώπινης υγείας, δήλωσε ερευνητής Jesper Hvass Schmidt, αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα κλινικής έρευνας και επικεφαλής ιατρός στο πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της πόλης Odense.
Ο ερευνητής πιστεύει ότι υπάρχουν πιθανώς ακόμη περισσότερες μη αναφερόμενες περιπτώσεις εμβοών, που απλά δεν έχουν διαγνωστεί.
Οι εμβοές είναι ήχοι κουδουνίσματος, βουητού, ή σφυρίγματος που δεν προέρχονται από εξωτερική πηγή. Μπορεί να είναι σημάδι υποκείμενης νόσου ή τραυματισμού, αλλά μπορεί επίσης να έχει άγνωστη αιτία. Συχνά εμφανίζεται μαζί με απώλεια ακοής.
Οι εμβοές μπορεί να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής. Η ψυχολογική θεραπεία και τα ακουστικά βαρηκοΐας μπορεί να βοηθήσουν.
Οι ερευνητές πρότειναν κάποιες προσπάθειες πρόληψης για την μείωση του θορύβου στα σπίτια. Κάποιος θα μπορούσε να επιλέξει να κοιμηθεί σε ένα δωμάτιο που δεν “βλέπει” στον δρόμο ή να εγκαταστήσει ηχομονωμένα παράθυρα.
Αυτό, όμως, δεν είναι επιλογή για όλους, επομένως ο θόρυβος από την κυκλοφορία θα πρέπει να θεωρείται κίνδυνος για την υγεία που λαμβάνεται υπόψη κατά τον πολεοδομικό σχεδιασμό, υποστηρίζουν οι επιστήμονες.
Η μελέτη σημείωσε ότι είναι μύθος ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να μειώσουν τον θόρυβο από την κυκλοφορία, επειδή η επαφή μεταξύ των ελαστικών και του δρόμου είναι η κύρια αιτία του θορύβου. Στη Γερμανία, τα όρια ταχύτητας έχουν μειωθεί σε ορισμένα μέρη τη νύχτα ως ένας τρόπος περιορισμού των διαταραχών του ύπνου, πρόσθεσαν.
Ένας άλλος τρόπος για να μειώσετε τον θόρυβο είναι η τοποθέτηση φραγμών κατά μήκος του δρόμου ή η αλλαγή της επιφάνειας του δρόμου σε τέτοιο που να μειώνει τον θόρυβο των ελαστικών.
Απαιτούνται περισσότερες μελέτες, ώστε οι ερευνητές να μπορούν να προσδιορίσουν εάν ο θόρυβος της κυκλοφορίας προκαλεί πράγματι εμβοές και πώς συμβαίνει αυτό.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.