Το Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ παρουσίασε μια έρευνα σχετικά με το τι προκαλεί η επαγγελματική καθημερινότητά μας στον οργανισμό μας και τη ψυχική μας υγεία και τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά.
Ένας στους 3 εργαζόμενους νιώθει, τις περισσότερες φορές χωρίς να το ξέρει ηθική εξουθένωση στο χώρο εργασίας.
Η ειδικός στο Burnout, Cara de Lange, ιδρύτρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Softer Success, εξηγεί τι είναι η νέα πραγματικότητα που δημιουργείται.
«Η ηθική εξάντληση περιλαμβάνει το να είσαι μάρτυρας ή να είσαι θύμα πραγμάτων στη δουλειά που δεν συνάδουν με τις αξίες, τις πεποιθήσεις σου ή τις πράξεις που αντιλαμβάνεσαι ως ανήθικες. εκφοβισμός, σεξισμός, ρατσισμός, ομοφοβία ή ακραία ηθικά ζητήματα – οτιδήποτε συμβαίνει σε ένα τοξικό εργασιακό περιβάλλον. Επιπλέον, αυτό μπορεί να επιδεινωθεί από τη συνεχή κατάσταση κρίσης στην οποία ζούμε αυτή τη στιγμή, όπως η ενεργειακή κρίση, ο πόλεμος, η κρίση κόστους ζωής, ο αυξανόμενος πληθωρισμός και μια ασταθής κυβέρνηση».
Το ανησυχητικό είναι ότι τα σημάδια αυτής της εξουθένωσης δεν ξεπερνιούνται εύκολα και πολλές φορές πυροδοτούν δυσάρεστες καταστάσεις.
Τα σημάδια που πρέπει να σας ανησυχήσουν είναι τα εξής:
- Αργείς επίτηδες να φτάσεις στο χώρο εργασίας.
- Νιώθεις κουρασμένος τις περισσότερες ώρες της ημέρας.
- Νιώθεις πίεση και ταχυκαρδία τις ώρες εργασίας.
- Αδιαφορείς περισσότερο από παλιά, ακόμα και για προσωπικά σου θέματα.
- Ξυπνάς μέσα στη νύχτα και κοιτάς emails και μηνύματα από την εταιρεία που εργάζεσαι.
- Αποφεύγεις συνάδελφους ακόμα και μια απλή κοινωνική επαφή.
- Αποσυντονίζεσαι εύκολα.
Η εύκολη και γρήγορη αντιμετώπιση είναι να αλλάξεις επαγγελματικό περιβάλλον. Όταν όμως δεν μπορείς τότε πρέπει να προστατεύσεις το μυαλό σου και την ψυχική υγεία σου. Θα πρέπει να σταματήσεις να πιστεύεις πως όλα τα προβλήματα της εταιρείας και οι κακές συμπεριφορές έχουν βάση εσένα.
Θα πρέπει να βομβαρδίζεις τον εγκέφαλο σου με τα θετικά που έχεις όπως η επαγγελματική εξέλιξη, η δυνατότητα που σου παρέχει η εργασία να κάνεις πράγματα για τον εαυτό σου και τους γύρω σου, και να κάνεις ξεκάθαρα τα όρια σου σε σχέση με τους συνεργάτες σου. Τέλος πρέπει να υπάρχουν αρκετές ώρες όπου δεν πρέπει να απασχολείς εσένα με την εργασία, να αποκόπτεσαι εντελώς και να ζεις μια παράλληλη ζωή από αυτή της εργασίας.