ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

ΠΟΥ: Ζητά να απαγορευτεί στους influencers να διαφημίζουν βρεφικό γάλα

«Καμπανάκι» χτυπά ο ΠΟΥ

ΠΟΥ: Ζητά να απαγορευτεί στους influencers να διαφημίζουν βρεφικό γάλα

O Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας χτυπάει «καμπανάκι» και ζητά να απαγορευτεί να διαφημίζουν βρεφικό γάλα influencers.

Nέα μελέτη για τα σχετικά προϊόντα που διατίθενται στη Βρετανία έδειξε ότι μόνο τα μισά τηρούν τη νομοθεσία για τη διατροφική σήμανσή τους.

Νέες κατευθυντήριες οδηγίες έδωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας για το βρεφικό γάλα με σκοπό να προστατευθεί ο μητρικός θηλασμός.

Αναφέροντας πως οι παρασκευάστριες εταιρείες εκμεταλλεύονται την ψηφιακή προώθηση για να ενθαρρύνουν τους γονείς να στραφούν σε αυτό, ο ΠΟΥ προτείνει να απαγορευτεί στους influencers να διαφημίζουν το βρεφικό γάλα στα social media.

Ο ΠΟΥ ζητά να μην πληρώνονται οι influencers – ούτε άμεσα για να προωθούν το βρεφικό γάλα, αλλά ούτε και έμμεσα προωθώντας λ.χ. τηλεφωνικές συμβουλευτικές γραμμές για γονείς ή club για μωρά.

Σε νέες κατευθυντήριες οδηγίες που εξέδωσε, ο διεθνής οργανισμός αναφέρει ότι το ψηφιακό περιβάλλον μετατρέπεται με γρήγορους ρυθμούς στην κύρια πηγή έκθεσης στις διαφημίσεις των υποκαταστάτων του μητρικού γάλακτος. Επισημαίνει ακόμα ότι η έκθεση στο ψηφιακό μάρκετινγκ αυξάνει τη χρήση αυτών των υποκατάστατων.

«Αυτό γίνεται για να προστατευθούν οι οικογένειες από το επιθετικό μάρκετινγκ», δήλωσε η κυρία Shereen Fisher, διευθύντρια της πρωτοβουλίας Baby Friendly Initiative της Unicef και του ΠΟΥ.

«Ο περιορισμός της προώθησης δεν σημαίνει ότι το βρεφικό γάλα δεν μπορεί να πωλείται ή ότι δεν μπορεί να ενημερωθεί το κοινό για τις αληθινές επιστημονικές πληροφορίες γι’ αυτό. Ούτε περιορίζονται οι επιλογές των γονέων», πρόσθεσε.

«Στόχος είναι να κάνουν οι γονείς επιλογές με βάση πλήρεις και αμερόληπτες πληροφορίες. Όχι με παραπλανητικούς, ανακριβείς ή μεροληπτικούς ισχυρισμούς του μάρκετινγκ».

Η κυρία Fisher έκανε τις επισημάνσεις αυτές στο πλαίσιο του συνεδρίου Baby Friendly Initiative Conference, που διεξήχθη στο Harrogate.

Οι οδηγίες του ΠΟΥ δεν είναι νομικώς δεσμευτικές. Τα κράτη-μέλη του, όμως, αναμένεται να τις εντάξουν τελικά στις εθνικές νομοθεσίες τους.

Μολονότι υπάρχει ήδη διεθνής κώδικας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για το μάρκετινγκ που απαγορεύει στις εταιρείες με βρεφικό γάλα να στοχεύουν απ’ ευθείας τους νέους γονείς, δεν συμπεριλαμβάνει όλες τις μορφές της ψηφιακής προώθησης προϊόντων. Αυτό το κενό γίνεται προσπάθεια να καλύψουν οι νέες οδηγίες.

Οι αναθεωρημένες συστάσεις του ΠΟΥ για το βρεφικό γάλα έρχονται σε μία στιγμή που νέα μελέτη για τα σχετικά προϊόντα που διατίθενται στη Βρετανία έδειξε ότι μόνο τα μισά τηρούν τη νομοθεσία για την διατροφική σήμανσή τους.

Τη μελέτη πραγματοποίησαν επιστήμονες από την Σχολή Υγιεινής & Τροπικής Ιατρικής του Λονδίνου. Οι επιστήμονες εξέτασαν τις ετικέτες 57 βρεφικών προϊόντων γάλακτος. Το 50% έφεραν ισχυρισμούς που απαγορεύονται, «εξιδανικεύοντας το βρεφικό γάλα ή φέροντας διατροφικούς και ιατρικούς ισχυρισμούς», είπαν οι επιστήμονες στο συνέδριο.

Είπαν επίσης ότι πολλά προϊόντα περιέχουν «προωθητικό περιεχόμενο», όπως τηλεφωνικές συμβουλευτικές γραμμές για γονείς. Μέσω αυτών προσπαθούν να δημιουργήσουν άμεση σχέση με τις μητέρες/τους φροντιστές των βρεφών.

«Οι influencers κατά κανόνα δεν είναι ειδικοί στην βρεφική διατροφή και τη δημόσια υγεία.

Μοιράζονται απλώς τη γνώμη τους, η οποία δεν βασίζεται κατ’ ανάγκην στα επιστημονικά δεδομένα ή σε καλή ενημέρωση. Επομένως μπορεί άθελά τους να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό», σχολίασε η Dr. Amy Brown, καθηγήτρια Δημοσίας Υγείας στο Πανεπιστήμιο Swansea.

«Οι νέες οδηγίες απομακρύνουν αυτόν τον κίνδυνο. Οι γονείς αξίζουν πληροφόρηση και υποστήριξη που βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα και είναι ακριβείς», πρόσθεσε.

«Αν και ο θηλασμός προσφέρει στα μωρά την καλύτερη διατροφική αρχή στη ζωή, μερικές μητέρες δεν μπορούν να θηλάσουν τα παιδιά τους.

Πολλές κάνουν επίσης την επιλογή να ταΐσουν το μωρό τους εν μέρει ή πλήρως με βρεφικό γάλα. Η προσπάθεια να μειωθεί η πρόσβαση στην πληροφόρηση για το βρεφικό γάλα εμποδίζει τους γονείς να λάβουν ενημερωμένη απόφαση.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Στιγματίζει επίσης μια νόμιμη διατροφική επιλογή», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας Danone που παράγει και βρεφικό γάλα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.