
Τα αποτελέσματα έρευνας έδειξαν πως περισσότερο από το 20% των πολιτών της ΕΕ ζουν σε περιοχές όπου τα επίπεδα της ηχορύπανσης είναι υψηλά.
Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο ισχυρίζεται ότι οι τοπικές αρχές δεν λαμβάνουν το ζήτημα τόσο σοβαρά υπόψη τους όσο η ατμοσφαιρική ρύπανση.
Περισσότεροι από ένας στους πέντε Ευρωπαίους εκτίθενται μακροπρόθεσμα σε επιβλαβή θόρυβο από τις οδικές, σιδηροδρομικές και αεροπορικές μεταφορές, σημειώνει η έρευνα.
Η διαβίωση σε μια περιοχή που επηρεάζεται από τον θόρυβο των μεταφορών συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης ευρέος φάσματος προβλημάτων υγείας, συμπεριλαμβανομένων καρδιαγγειακών, μεταβολικών και ψυχικών ασθενειών.
Επηρεάζει τα παιδιά
Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος (ΕΟΠ), η έκθεση σε θόρυβο από τις μεταφορές σε πρώιμο στάδιο της ζωής επηρεάζει την ικανότητα ανάγνωσης και τη συμπεριφορά των παιδιών.
Περίπου 14 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 6 έως 17 ετών στην Ευρώπη εκτίθενται σε μέσα επίπεδα θορύβου από τις μεταφορές 55 dB ή υψηλότερα.
Στην Ευρώπη, σχεδόν 550.000 περιπτώσεις μειωμένης αναγνωστικής ικανότητας κάθε χρόνο αποδίδονται στον περιβαλλοντικό θόρυβο των μεταφορών.
Περισσότερο από το 80% αυτών των περιπτώσεων οφείλονται σε θόρυβο από την οδική κυκλοφορία, ακολουθούμενο από 15% από τη σιδηροδρομική κυκλοφορία και περίπου 1% από τις αερομεταφορές.
Σχεδόν 60.000 περιπτώσεις δυσκολιών συμπεριφοράς ετησίως οφείλονται επίσης στον περιβαλλοντικό θόρυβο των μεταφορών στην Ευρώπη, όπου περίπου το 86% των περιπτώσεων οφείλεται στον θόρυβο της οδικής κυκλοφορίας.
Ο ΕΟΠ έχει θεσπίσει μέτρα για τη δημιουργία ήσυχων περιοχών γύρω από τα σχολεία, τη χρήση τεχνολογιών μείωσης του θορύβου στις υποδομές μεταφορών και την εγκατάσταση μόνωσης και ακουστικής επεξεργασίας σε σχολεία και σπίτια.
Η ηχορύπανση στην ΕΕ
Οι κατευθυντήριες γραμμές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την ηχορύπανση συνιστούν ότι τα επίπεδα θορύβου στις σχολικές αυλές δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 55 dB, ενώ τα επίπεδα θορύβου στις εσωτερικές αίθουσες διδασκαλίας δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 35 dB.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο εφαρμόζονται ελάχιστα μέτρα πολιτικής για τον περιορισμό της έκθεσης των παιδιών στον θόρυβο από τις μεταφορές.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει ως ενδεικτικό στόχο τη μείωση του αριθμού των πολιτών της ΕΕ που επηρεάζονται από την ηχορύπανση κατά 30% πριν από το τέλος της δεκαετίας.
Ωστόσο, οι εκτιμήσεις της δείχνουν ότι είναι πιθανότερη μια μείωση μόνο κατά 19%.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.